نکات مهم در طراحی تابلو تبلیغاتی و تابلوسازی
ارائه پیام تبلیغات در قالب و فرمت تابلوسازی گرافیک و با شیوه هنری، شمائی کلی تابلو میباشد. تابلوها همانند پوسترها جهت تبلیغات، طراحی و سپس با فن تابلوسازی تبدیل به یک تابلو شده تا پیام تبلیغاتی خود را در قالب یک طرح هنری و گرافیکی به مخاطب عرضه دارند. متون به کار رفته در طراحی تابلوها اغلب تبلیغاتی است و از جملات زیبا و آراسته در آن استفاده می گردد. هزینه طراحی و تابلوسازی معمولا از پوسترها گران تر هستند زیرا جنبه تبلیغاتی آن بالاتر و در نتیجه صرفه اقتصادی آن باید بیشتر باشد . تابلوسازی یکی از ابزار تبلیغاتی برای شرکت ها می باشد و به همین دلیل طراحی آن بسیار مهم است. در صورتی که شما طراحی مناسبی برای تابلوی خود نداشته باشید؛ تبلیغات شما در مسیر درستی پیش نخواهد رفت و از آن نتیجه ای نخواهید گرفت.
از جمله اشتباهات رایج در طراحی تابلوسازی و تابلو تبلیغاتی به شرح ذیل می باشد:
جانمایی مکان نصب تابلو: در تابلوسازی و جانمایی محل نصب تابلو و در نظر گرفتن فاکتورهای از قبیل ابعاد تابلو، در نظر گرفتن مخاطبان اصلی، محل مناسب برای نصب، نوع دید و.. از اهمیت ویژه ای برخوردار میباشد
هنگامیکه که تابلوی شما حاوی اطلاعات زیادی باشد شما مجبور خواهید بود آن را در مکانی نصب کنید که بینندگان زمان بیشتری داشته باشند تا آن را بخوانند. با ساخت تابلوی بزرگتر ممکن است متحمل هزینه بیشتری شوید اما بهتر است که هزینه خود را با ساخت تابلوی کوچک تلف نکنید. سعی کنید بزرگترین تابلو را انتخاب نماید و بهترین طراحی را برای آن سایز در نظر بگیرید.
انتخاب عکس های نامناسب: یکی دیگر از اشتباهاتی که شرکت ها در طراحی تابلوی خود انجام می دهند، استفاده از عکس های زیاد در تابلو می باشد. در اینصورت مخاطبان شما زمان زیادی لازم دارند تا تمام عکس ها را نگاه کنند.
سعی کنید همیشه از یک عکس جذاب در طراحی تابلو خود استفاده کنید چون در این صورت تابلو بیشتر جلب توجه می کند. یک عکس جذاب می تواند بیانگر هزاران حرف باشد اما توجه داشته باشید که درج دو تا عکس این تاثیر را دو برابر نمی کند. انتخاب عکس مناسب بسیار مهم است؛ بنابراین سعی کنید در طراحی تابلو تبلیغاتی تنها از یک عکس جذاب استفاده کنید.
عدم استفاده از عنوان مناسب برای تابلو تبلیغاتی: یکی دیگر از اشتباهات در طراحی تابلو تبلیغاتی استفاده نکردن از یک عنوان مناسب می باشد. ممکن است مخاطبان شما تنها چند ثانیه برای دیدن تابلو چاپ شده شما وقت داشته باشند به همین دلیل باید به این فکر باشید که قوی ظاهر شوید. استفاده از یک عنوان ساده در طراحی شما این قدرت را به شما خواهد داد. چند نکته که باید برای انتخاب یک عنوان مناسب به آن ها دقت داشته باشید به شرح زیر است:
نوع سرویس و خدمات شما
امتیازات ویژه شما به مخاطبانتان
بیان چگونگی حل مشکلات مخاطبان شما
امتیاز انتخاب شما نسبت به رقبایتان
تابلوسازی با متن طولانی: استفاده از متن های طولانی یکی دیگر از اشتباهات طراحان تابلو است. سعی کنید از متن های با محتوای کوتاه و پر مفهوم استفاده کنید. فقط کافیست توضیح دهید که چه پیشنهادهایی برای مشتریان خود دارید. متن های طولانی موجب سردرگمی مخاطبین می گردد.
درج نکردن اطلاعات تماس: درج تمامی راه های تماس در تابلو تبلیغاتی، باعث می شود که مخاطب زمان کافی برای دیدن جزییات را نداشته باشد. در صورتی که اگر یک یا دو راه تماس با فونت درشت تر را در تابلوی خود درج کنید حتما بیشتر در ذهن می ماند.
تابلوسازی, تابلو ساز , تابلوساز , تابلوساز چلنیوم , تابلوساز کامپوزیت تابلوسازی, تابلو ساز , تابلوساز , تابلوساز چلنیوم , تابلوساز کامپوزیت
نکات مهم در طراحی تابلو تبلیغاتی و تابلوسازی
طراحی تابلو یکی از سخت ترین طراحی های گرافیکی در
تابلوسازی محسوب می شود. زیرا شما مجبور هستید درخلاصه ترین فرم و گاهی کوچکترین فضا، به خلق اثر هنری برای یک مقصد تبلیغاتی، بپردازید. در زیر به نکاتی کوتاه و کوچکی در تابلوسازی تابلو تبلیغاتی اشاره کرده ایم، شاید شما را در خلق یک تابلوی تبلیغاتی یاری نماید:
در تابلوهای تبلیغاتی و بعضا تابلوهای دیجیتالی، از رنگ های تند و پررنگ استفاده می گردد و عنصر سادگی و روانی در انتقال پیام ، یکی از نکات منحصر بفرد ، در طراحی تابلوها می باشد. تابلوسازی باید توسط پیامی کوتاه و تاثیر گذار و حداکثر با دو یا سه المان اصلی، پیام خود را منتقل نمایند. پیام نوشتاری تابلوشما نبایداز 15 یا 20 کلمه فراتر رود و اگر چنین باشد دیگر یک تابلو تبلیغاتی نیست. این موضوع برای هردو تابلوی تبلیغاتی و دیجیتالی صدق می کند.
منبع : اندیشه آفتاب