گر می خواهید یک
متن تبلیغاتی پرفروش برای محصولات و خدمات خود داشته باشید باید نکات کوچک و بسیار مهمی را در آن رعایت کنید که با مطالعه این مقاله رازهای یک متن تبلیغاتی پرفروش را برای شما فاش خواهیم کرد.
-آیا متن آنچه را که در عنوان وعده داده است عملی می کند؟
-آیا متن تبلیغاتی شما جالب است؟
-آیا خواندن متن آسان است؟
-آیا باورکردنی است؟
-آیا متن تبلیغات شما متقاعد کننده است؟
-آیا متن شما دارای لحن دوستانه ای است؟
-آیا تمامی جزییات را بیان می کند؟
-آیا متن شما مرتبط است؟
-آیا متن شما روان است؟
-آیا متن شما خواننده را ترغیب به کاری می کند؟
به گفته ی دیوید اگیلوی مهمترین قسمت متن تبلیغاتی شما عنوان شما است و شما تنها ۵ ثانیه زمان دارید تا توجه مشتری را به خود جلب کنید در غیر این صورت باید در تغییر عنوان متن تبلیغاتی خودتون تجدید نظر کنید
ویژگی های متن تبلیغاتی جذاب:
_ عملی کردن وعده ی عنوان:
اگر عنوان می گوید <<چگونه تبلیغات کنید و فروش خود را افزایش دهید>> متن هم باید این عمل را به ما بیاموزد در غیر اینصورت عنوان با متن هماهنگی نداشته و خواننده را فریب داده و او از این توطئه آگاه ساخته است.
_جالب بودن متن:
اگر خواننده زمان مطالعه خسته شود مطمئن باشید متن تبلیغات شما هیچ گونه انگیزه ای در مخاطب ایجاد نکرده است یک داستان تعریف کنید و ذهن خواننده را متحول کنید تا در او انگیزه ایجاد شود در غیر این صورت نمی توانید محصول یا خدمات خود را به فروش برسانید.
_ساده بودن متن:
ایا متن شما به سادگی برای مخاطب قابل درک است خواننده وظیفه ی درک متن نامفهوم و پیچیده ی شما را بر عهده ندارد پس باید متن تبلیغاتی را با کلمات ساده و قابل فهم بیان کنید.
_باورپذیر بودن متن:
کاربران اعتمادشان به تبلیغات و تبلیغ نویسان کم شده است و این وظیفه ی ما است که اعتمادشان را نسبت به خود،خدمات و محصولات خودمان جلب کنیم و بهترین راه گفتن حقیقت است.
_متقاعدکننده بودن متن شما:
متن تبلیغاتی شما نه تنها باید میزان فروش شما را بالا ببرد بلکه باید با مشتری ارتباط برقرار کند و توجه او را جلب کند و علاقه ی آنان به محصول و خدمات شما را برانگیزد و برتر بودن کالای شما را اثبات کند.
_استفاده از لحن دوستانه در متن:
مردم از متن های ساده و روشن و قابل هضم لذت می برند و اعتماد آنها به شما بیشتر می شود زمانی که متنی را می نویسیم باید با کاربر طرح دوستی بریزیم تا جذب نوشته ی ما شود در غیر این صورت برای مخاطبمان خسته کننده خواهیم شد.
_بیان جزییات کامل:
برای متقاعد کردن کاربران شما در تبلیغات خود باید از جزییات که شامل ویژگی ها، مزایا، منافع و دلایل خود برای خرید محصول هستید استفاده کنید هر چه اطلاعات بیشتری از محصول خود در خدمت کاربران قرار دهید متن شما باورپذیرتر خواهد شد.
_مرتبط بودن متن شما:
نیازی نیست در متن از خودمان و علایقمان برای کاربران صحبت کنیم زیرا برای آنها اهمیتی ندارد آنچه اهمیت دارد کالا یا خدمتی است که به علاقه دارد و نیازش را رفع می کند پس باید متن تبلیغات شما باید به موضوعی بپردازد که مورد علاقه ی کاربر است.
_روان بودن متن:
یک متن خوب ساده و روان با نکته های زیاد جریان پیدا می کند در چنین متن هایی اثری از جملات عجیب و غریب و دهان پر کن که ذهن کاربران را منحرف می کند به چشم نمی خورد.
_ترغیب کننده بودن متن شما:
آیا متن تبلیغاتی شما کاربر را به کاری ترغیب می کند؟ آیا او اقدام به تهیه بروشور یا برقرای تماس با شرکت شما می کند و سرانجام اقدام به خرید محصول شما می کند؟ اگر این چنین است شما تبلیغ تاثیرگذاری را به نگارش درآورده اید.
نمونه یک متن تبلیغاتی:
به کودکان خود فرصت جنگیدن بدهید(خمیردندان کرست)
چرا یک تابیتان جهنمی دیگر را پشت سر بگذاریم؟(دستگاه های تهویه جی.ای)
طعم قهوه ی غنی بوداده ی جدید مارا کشف کنید(قهوه بدون کافیین بریم)