لوگو، نمادِ محصول و مُعرف شرکت شماست. انتخاب نام تجاری و لوگوی مناسب و نقش بستن آن در ذهن مشتری کمک شایانی در جذب و برقراری ارتباط محکم تری بین مشتری و نام تجاری شما ایجاد خواهد کرد. استفاده از طراحان خوش ذوق و ایده پرداز می تواند کمک به سزایی در افزایش فروش و معرفی خدمات شما داشته باشد.
آمارها نشان می دهد آنچه به چشم زیبا می آید می تواند تاثیر مستقیمی بر روی عملکرد شخص داشته باشد. با توجه به این نکته ی روانشناختی می توان آن را یکی از فاکتور های مهم برای افزایش فروش دانست. قطعا استفاده از یک
طراحی لوگو حرفه ای و جذاب که مرتبط با موضوع باشد می تواند یک حس خوب و اعتماد را در ذهن مشتری ایجاد کند و مخاطب را ترغیب به خرید محصول شما کند. برعکس آن یک طراحی ضعیف و ناهماهنگ می تواند شما را از جذب مشتری نا امید کند.
از مهم ترین اثرات طراحی لوگو در شبکههای اجتماعی میتوان به افزایش فالوئرها و به اشتراکگذاری سایت شما اشاره کرد. همچنین دارا بودن لوگوی جذاب تعداد بازدیدها را افزایش داده و سبب افزایش اعتماد میشود. یک لوگو که به خوبی طراحی شده باشد، سبب ایجاد حس مثبت و اعتماد به مشتری میشود. لوگویی که اصولی طراحی شده باشد میتواند شما را از رقبا پیش اندازد.
خصوصیات لوگوی تجاری موفق:
• ماندگاری بصری و ذهنی: مشتریان با دیدن لوگو اقدام به خرید محصولات شما می کنند. پس داشتن لوگویی زیبا و متفاوت، خدمات و محصولات شما را در ذهن آن ها ماندگار می کند.
• بالا رفتن میزان اعتماد: لوگو باید صداقت و درستی و آن چیزی که در واقعیت وجود دارد را به مخاطب منتقل کند و می تواند کار شما را در جذب مشتری آسان نماید.
• افزایش تحسین و رضایت: اگر می خواهید مشتریان به کسب و کار شما دید خوبی داشته باشند باید به فکر
طراحی لوگویی باشید که حس رضایت و ضمانت کیفیت را به مشتری القا کند.
۷ اشتباهی که در طراحی لوگو نباید مرتکب شوید:
1. زیبا، ولی فقط در یک سایز
2. تبدیل لوگو به آثار پیکاسو
3. گذاشتن زمان کوتاهی برای طراحی لوگو
4. هرج و مرج زیادی
5. کُپی
6. اسامی خانوادگی و نماد های نژادی
7. لوگوی تاریخ مصرف دار
ویرایش بوسیله کاربر 1397/02/23 11:02:36 ق.ظ
| دلیل ویرایش: مشخص نشده است