موفقیت چیزی نیست جز طرحى که به خوبی برنامه *ریزی شده باشد. کلید موفقیت به عنوان یک مشاور، داشتن درکی از کسب و کار است. با این حال اغلب مشاوران فاقد دانش اساسی مورد نیاز برای ایجاد یک طرح موفق هستند.
در اينجا هدف مشخص کردن موارد اصلی است که شما باید آنها را برای کسب موفقیت به عنوان یک
مشاور املاك توسعه دهید.
پنج ستون موفقیت یک
مشاور املاک به عنوان پيش درآمد آموزش بهره مندى از ابزارهاى نوين
در اينجا نحوه ى آماده شدن یک
مشاور املاك برای رسیدن به موفقیت و ابزارهایی که برای جذب مشتری راغب، تنظیم لیست و فروش بدانها نیاز دارد بيان می* شود.
موفقیت چیزی نیست جز طرحى که به خوبی برنامه *ریزی شده باشد. کلید موفقیت به عنوان یک مشاور، داشتن درکی از کسب و کار است. با این حال اغلب مشاوران فاقد دانش اساسی مورد نیاز برای ایجاد یک طرح موفق هستند.
در اينجا هدف مشخص کردن موارد اصلی است که شما باید آنها را برای کسب موفقیت به عنوان یک
مشاور املاك توسعه دهید.
5 ستون موفقیت در املاک و مستغلات
1 - بازاریابی مشتری راغب (Lead Marketing)
2 - بازاریابی تنظیم لیست (Listing Marketing)
3 - بازاریابی ارجاع (Referral Marketing)
4 - بازاریابی بانک اطلاعاتی (Database Marketing)
5 - مدیریت فردی (Personal Management)
شما باید یک استراتژی برای هر ستون داشته باشید و در هر یک از این ستون ها، باید ابزار مورد نیاز برای کسب نتایج را داشته باشید.
1 - بازاریابی مشتری راغب (Lead Marketing)
شما باید یک استراتژی بازاریابی داشته باشید که مشتریان احتمالی را تشویق کند تا با شما تماس بگیرند. با این حال، تماس تنها از طریق تلفن انجام نمی* شود زیرا مشتریان احتمالی دوست ندارند زياد تلفنى با مشاوران تماس بگیرند
بنابراین شما نیاز به یک روش راحت تر برای تماس با مشتری راغب دارید، از قبیل:
الف) وب سایت های شخصى
ب) وب سایت های آژانس هاى املاك
پ) وب سایت *هاى آگهى محور خانه
ت) وب سایت *هاى مشاوران املاك برند
ث) آگهى* هاى خریدار و فروشنده *ى خانه
ج) گزارش* هاى معاملات خانه
چ) ابزارهاى فضاى مجازى چون تلگرام، اينستاگرام، يوتيوب، آپارات، پينترست و...
2 - بازاریابی تنظیم لیست (Listing Marketing):
این هفته، چطور لیست *ها را دریافت می* کنید؟ چگونه جریان ثابتی از مشتریان راغب را حفظ می *کنید؟ با استفاده از ابزارهای تنظیم لیست، مانند:
وب سايت*هاى رايگان آگهى* هاى
خريد ملک و فروش و رهن و
اجاره ملک.
1 - وب سایت گزارش لیست مشتريان
2 - وب سایت گزارش املاک فروخته شده در بازار
3 - وب سایت گزارش فروشنده* ها و موجرين
4- داشتن سيستم* هاى پيشرفته مديريت ارتباط با مشترى (CRM)
3 - بازاریابی ارجاع (Referral Marketing):
تصور کنید که زمان و پول خود را برای جذب مشتری راغب سرمایه گذاری کرده *اید و سپس مشاهده کنید که همه آنها را از دست داده *اید، زیرا با آنها ارتباط برقرار نکردید. این دقیقن همان چیزی است که در رابطه با مشاور و مشتریان راغب او اتفاق می* افتد.
تحقیقات اثبات کرده* اند که شما باید نام خود را حداقل 3 بار در ماه به مشتریان راغبتان گوشزد کنید تا آنها بتوانند با شما معامله کنند.
شما باید ابزارهای زیر را در برنامه بازاریابی ارجاعی خود داشته باشید. هر ابزار به عنوان یک یادآور برای بانک اطلاعاتی شما از اینکه شما چه کسی هستید و چه کاری انجام می* دهید، استفاده می* شود.
1 - وب سایت خبرنامه
2 - وب سایت فهرست* های جدید
3 - وب سایت املاک تازه فروخته شده
4 - وب سایت نمونه کارهای شخصی
5 - وب سایت مشاور
6 -صفحه اصلی اینترنت برای مشتریان راغب و مشتریان
-7 هرگونه فعاليت مفيد براى برند سازى شخصى
4 - بازاریابی بانک اطلاعاتی (Database Marketing):
چگونه با مشتریان و مشتریان راغب خود در تماس باشید؟ شما نیاز به یک بانک اطلاعاتی دارید که به شما اجازه می دهد تمام ابزارهای خود را در یک مجموعه جمع کنید. این بانک اطلاعاتی باید مبتنی بر ارايه گزارش* هاى مستمر باشد. این بانک اطلاعاتی همچنین باید به طور خودکار اطلاعات تماس مشتریان راغب، از جمله شماره تلفن، آدرس و نوع درخواست آنها را جمع* آوری کرده، و سپس این اطلاعات را به صورت خودکار در بانک اطلاعاتی شما ذخیره کند.
5 - مدیریت فردی (Personal Management):
اگر شما برای موفقیت برنامه ریزی نداشته باشید، موفقیت شما ناامید کننده خواهد بود. تمام کسب و کار املاک و مستغلات شما باید درون یک نرم افزار خوب و آسان نوشته شده، قرار گیرد که به شما در مدیریت موفقیت تان کمک كند.
نويسنده: جسيم قادرى
خدمات سایت ایران مسکن
مشاور حقوقی مسکنمشاور سرمایه گذاریمشاور املاکخرید ملکاجاره ملکملک مسکونی