الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چیست؟
هدف از ایجاد الگوریتم مرغ مگس خوار توسط شرکت گوگل نمایش دقیق تر نتایج بر اساس کلمات کلیدی به کاربران می باشد و ظاهرا تاثیر منفی روی وب نداشته و دستیاری برای راحتی کاربران در جستجوها می باشد.اما نشانه هایی از تاثیر این الگوریتم بر روی سئوی محلی احساس شده است و باعث بهینه شدن نتایج جستجوهای محلی برای کاربران شده است.
چرا مرغ مگس خوار؟
پاسخ این سوال ساده است چون سریع بودن و دقت بالای این پرنده از ویژگی های آن می باشد به قدری این پرنده با سرعت بالایی در اسمان پرواز و بال می زند که هیچ انسانی قادر به دیدن بالهای او نیست.بنابراین نام گذاری این الگوریتم کاملا مشخص شد که دقت و سرعت در نتایج جستجو برای کاربران بهینه می کند.
رابطه ی الگوریتم مرغ مگس خوار و جستجوی معنایی
زمانی که ما به دنبال موضوعی می گردیم مرغ مگس خوار مرتبط ترین صفحات را برای ما نشان می دهد استفاده از کلمات مترادف یا پیشنهادی توسط گوگل در ان زمینه می تواند به درک بیشتر رباته های موتور جستجو از موضع محتوای ما کمک کند.
برای مثال اگر کلمه ی دستور پخت کیک را جستجو کنید برای شما نتایجی خواهد امد که نیاز شما را براورده کند در واقع سئوی معنایی اینجا به کار شما خواهد امد در واقع شما به تمام کلمات جستجو شده ی پیشنهادی در زمینه دستور پخت کیک را در محتوای خود به کار گرفته اید.
با این کار دیگر کاربر نیاز نیست کلمات دیگری را جستجو کند پس بنابراین بهتر است مختوایی کامل و جامعی را در هر زمینه ای که می خواهیم مقاله بنویسیم تولید کنیم تا نیاز مخاطب را برطرف کنیم و رتبه های بهتری کسب کنیم.
تاثیرات الگوریتم مرغ مگس خوار در نتایج
در تصویر زیر می بینید که با جستجوی لوازم کامپیوتر نتایجی را بر اساس محل زندگی شما و شهر شما نشان می دهد و نیازی نیست اگر محصول یا خدماتی را نیاز داشته باشید از شهر دیگری سفارش دهید و نوعی از جستجوی استاندارد را را شاهد هستیم تا کاربر نیاز خود را برطرف کند.
الگوریتم مرغ مگس خوار و جستجوی صوتی
بروزرسانی مرغ مگس خوار می توان گفت نتایج صوتی را هم تحت تاثیر قرار داده است در حال حاضر جستجوی صوتی پیشرفت قابل توجهی داشته و می توانید با استفاده ازگفتار تعاملی با موتور جستجو داشته باشید و نتایج نشان داده شده بصورت محلی هم به شما نشان داده می شوند.
نشانه های تغییرات الگوریتم مرغ مگس خوار بر نتایج
۱-تغییر عنوان و توضیحات:
حتما برای شما اتفاق افتاده برای صفحه خود عنوان و توضیحاتی مشخص کرده اید ولی وقتی در گوگل همان عنوان را جستجو می کنید عنوان و توضیحات دیگری را نشان می دهد علت این است گوگل بر اساس الگوریتم مرغ مگس خوار عنوان و توضیحات شما را از نتایج حذف کرده و جایگزینی بهتر برای آن قرار می دهد.
۲-بررسی رفتار کاربران و عکس العمل:
برای مثال اگر شما در کلمه ای رتبه ی ۵ باشید و کاربران وبسایت شما را به نتایج دیگر ترجیح دهند در مدت زمان کمی نتایج تغییر خواهد کرد و رتبه شما در نتایج بالاتر قرار خواهد گرفت زیرا مرغ مگس خوار تشخیص داده کاربران به شما علاقه ی بیشتری دارند.
البته نتایج حاصله طبق ازمایشات توسط متخصصین سئو صورت گرفته که کاربران از اقصی نقاط جهان بر روی لینک مورد نظری که در نتایج پایین تر بوده انجام شده و کسب رتبه ی ۱ را به همراه داشته است
این را هم باید در نظر داشته باشید که این الگوریتم بسیار هوشمند و پیچیده است و نمی توانید خودتان مدام بر روی نتیجه ی خودتان کلیک کنید تا رتبه ی شما بهتر شود بلکه نتیجه ی عکس و در نهایت کاهش رتبه خواهید داشت.
توصیه هایی برای بهتر شدن رتبه ی ما از دیدگاه الگوریتم مرغ مگس خوار:
۱-قبل از نوشتن مقاله در مورد کلمات کلیدی اصلی تحقیق کنیم و از ان در عنوان و توضیحات و داخل متن استفاده کنیم.
۲-عنوان و توضیحات صفحات را مرتبط و از کلمات کلیدی در انها استفاده کنیم.
۳- موضوع محتوای صفحه باعنوان و توضیحات مرتبط باشد
۴-از کلمات پیشنهادی در نتایج گوگل(سئوی معنایی) در محتوای خودمان استفاده کنیم.
۵-نام تجاری خودمان را در گوگل مپ ثبت کنیم تا در بهینه سازی محلی حضور داشته باشیم.
۶- تیترهایی دارای کلمه کلیدی را در زیرعنوان ها تعریف کنیم این کار به سئوی معنایی کمک زیادی می کند.
۷-ادرس صفحات را کوتاه انتخاب کنید و دارای کلمات کلیدی باشد.
۸-معماری وبسایت را ساده و راحت انتخاب کنید تا کاربر به راحتی به تمام بخش های وبسایت دسترسی داشته باشد.
۱۰- اما طراحی واکنش گرا را فراموش نکنید تا در نتایج موبایلی هم این الگوریتم رتبه ی شما را تحت تاثیر قرار دهد.
۱۱- تگ های HTML همچنان مهم هستند پس انها را از یاد نبرید تگ های H را در عناوین خود استفاده کنید.
۱۲-محتوایی خوانا و ارگانیک تولید کنید تا کاربران بتوانند با ان ارتباط برقرار کنند.